در اوج شهرت خود در اوایل دهه 1970، چارلز برانسون با فروش 1 میلیون دلار برای هر فیلم، باکس آفیس شماره 1 جهان بود.در دهه 1970، فیلمهای فیلمسازان جدید هالیوود اغلب هم مورد تحسین منتقدان قرار میگرفت و هم از نظر تجاری موفق بودند. در حالی که اولین فیلمهای هالیوودی مانند بانی و کلاید و ایزی رایدر روابط نسبتاً کمهزینهای با قهرمانان غیراخلاقی و افزایش تمایلات جنسی و خشونت داشتند، فریدکین با فیلم جنگیر، اسپیلبرگ با آروارهها، کاپولا با پدرخوانده و آخرالزمان اکنون از موفقیت چشمگیری برخوردار بودند. اسکورسیزی با راننده تاکسی، کوبریک با 2001: ادیسه فضایی، پولانسکی با محله چینی ها، و لوکاس با گرافیتی آمریکایی و جنگ ستارگان، به ترتیب به پیدایش «بلاک باستر» مدرن کمک کردند و استودیوها را وادار کردند تا بیش از پیش بر تلاش برای تمرکز بیشتر تمرکز کنند. تولید بازدیدهای عظیم.
علاقه روزافزون این کارگردانان جوان به دانلود فیلم عاشقانه کمکی نکرد. اغلب، آنها برنامهریزی میکردند و بیش از حد بودجه میپرداختند، بنابراین خود یا استودیو ورشکست میشدند. قلب و به ویژه دروازه بهشت مایکل چیمینو که به تنهایی آرتیست یونایتد را ورشکست کرد. با این حال، آخرالزمان اکنون در نهایت پول خود را پس گرفت و به عنوان یک شاهکار به رسمیت شناخته شد و نخل طلای کن را برنده شد. سازندگان فیلم در سال 1990 به نوآوری های فنی، سیاسی و اقتصادی دسترسی داشتند که در دهه های گذشته در دسترس نبودند. دیک تریسی (1990) اولین فیلم بلند 35 میلی متری با موسیقی متن دیجیتال شد. بازگشت بتمن (1992) اولین فیلمی بود که از صدای استریو شش کاناله دالبی دیجیتال استفاده کرد که از آن زمان به استاندارد صنعت تبدیل شد. هنگامی که امکان انتقال تصاویر فیلم به رایانه و دستکاری دیجیتالی آنها فراهم شد، تصاویر تولید شده توسط رایانه بسیار تسهیل شد. این احتمالات در فیلم نابودگر 2: روز قضاوت (1991) کارگردان جیمز کامرون، در تصاویر شخصیت تغییر شکل T-1000 آشکار شد. گرافیک کامپیوتری یا CG تا جایی پیشرفت کرد که پارک ژوراسیک (1993) توانست از تکنیک هایی برای ایجاد حیواناتی با ظاهر واقعی استفاده کند. جکپات (2001) اولین فیلمی بود که به طور کامل به صورت دیجیتال فیلمبرداری شد.[59] در فیلم تایتانیک، کامرون میخواست مرز جلوههای ویژه را با فیلمش جابهجا کند و از Digital Domain و Pacific Data Images استفاده کرد تا به پیشرفتهای فناوری دیجیتال که کارگردان در حین کار در The Abyss و Terminator 2: Judgment Day پیشگام بود، ادامه دهد. بسیاری از فیلمهای قبلی در مورد RMS تایتانیک با حرکت آهسته آب را به تصویر میکشیدند که کاملاً قانعکننده به نظر نمیرسیدند. کامرون خدمه خود را تشویق کرد تا از مینیاتور کشتی به طول 45 فوت (14 متر) عکس بگیرند، گویی که "ما در حال ساخت یک آگهی تبلیغاتی برای White Star Line هستیم".
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1